recept

Idag har jag haft det kul. Alex och Karin var här och hälsade på, jag fick mitt hår tvättat och hunden badad, tack Alex.
Karin var här och tvättade sin bil, Affe visade henne...motortvätt...skitig var den, men jisses vad den glänser nu.
Lika mycket som ägaren. Sen åt vi Snitzel, till middag, efter det blev det valpgos hos Carro. Mjuka goa söta valpar..
Nu sover Affe ( ska jobba natt) jag sitter i soffan och kollar på tv. Happy har varit ute, vi följde Alex en bit på vägen, när hon gick hem med Roffe. Ikväll ska mina kontakter föras över på min mini, från Iphonen.
Jag ser "Diana" på dvd-n  Jag tycker den är sorglig, snyft..men nu ska ni få ett recept..
Den här röran är så god med knäcke till.
 
6port.
3st. kokta potatisar med skal
2st. matjesillfieèr
4st. hårdkokta ägg
4st. salladslökar  jag hackade purjulök
3msk kaviar
1½-2dl creme fraiche   eller majonäs/turkisk yoghurt  te peppar
 
Skala potatis och skär den, sillen, löken och ägg i tärningar rör ner creme...lägg t.ex. upp i små glas och servera
med knäckebröd.  SUPERGOTT
 
Mysiga gator i gamla Åhus...
 
Även sylt såldes på torget..
 
Här är Affe, bland alla glassälskare, haha
 
Ikväll vill jag avsluta med en bild av mitt vackra barnbarn, Johanna.
Jag önskar alla en skön kväll och hoppas ni har haft en underbar påsk, för nu är den slut.
Men våren och värmen har kommit, jippi
 
 
 
 
 

Kommentera här: