tisdag

En dag, som började med taxi till sjukhuset. Där pratade min läkare, på reumatologen och jag ½h. sen blev det undersökning...av alla små leder (fingrar, knogar, tår och senare de större. Allt ska skrivas upp, för att sen
undersökas igen i september. Då ska jag ha blivit mindre svullen i lederna och ha mindre ont.
För nästa vecka, på onsdag, börjar mitt nya liv, haha
Jag ska börja med en ny medicin som heter "Cimzia" och hjälper och lindrar värken. Det är 70% som blir hjälpta.
 Startar med två sprutor i veckan, för att få igång det. Efter 4ggr. blir det en spruta var fjortonde dag.
Behandlingen kostar 120.000kr. om året. Men vi har som tur är högkostnadsskydd, haha. Det blir ju 2.200kr  sen får jag ju gratis i ett år.
Så nu får ni hålla tummarna..att jag hör till de 70%
I kväll var Affe och jag i stan, haha han köpte en MINI. Ja, det är sant, såklart ska han också ha en leksak, nu sitter vi här...
 
 
Min skog
 
Mina presenter, presentkort på blommor, fleesefilt..
 
Mina pelargonior....
 
Mina gullvivor i trädgården...lyser upp
 
 
 
 

Kommentera här: