En regnig kväll

Ok, idag var jag på provtagning, Affe var på Ica. Sen fikade vi och vilade.
På em. körde han och jobbade...och jag började att laga mat till mig.
Makaronstuvning med korv igen. Hunden och jag gick en längre runda.
Sen började jag baka. Skiiiit
Jo, jag lyckades baka en fin Tigerkaka, sen skulle jag slutat, men.....hittade mandel i skafferiet, blev sugen på Toscakaka Först skulle margarin smältas och svalna, sen vispa mm.
In med kakan och koka toscakrämen. När kakan hade varit i ugnen 25min. skulle jag kleta på toscan. Svåååårt, men det gick, hmmmm  Efter 15min. var den klar. Pantertanter på tv, som vanlgt. Tog just en fika, öppnade kylen, där stod det smälta marg. hmmm, nog svalt nu, men skulle ju varit i kakan...trött.
Imorgon ska jag inte baka, så det så.
 
 
Min köttbulle...
 
Min söting...min o min, hmmm Alex..
 
Här har vi en Alex som liten..söt, va
 
Snart är det matlagning på tv...
 
 
 

Kommentarer:

1 Karin:

Hahahaha!!!!!!!😂😂😂

Svar: haha, skönt att du fick ett skratt, vännen
happyhund

Kommentera här: