Onsdag

Ojojoj, så mycket tv program, som börjar nu. Ikväll är det kockarna. Farmen har börjat, mer kommer, haha
Sen har jag Gåsmamman på Dplay. Jag har inte mycket tid över, men nu börjar rummet bli klart, bara möbler och någon lampa.
Jag är såklart ute varje dag, jag måste passa på innan det blir halt. Det är underbart att vara ute med hunden.
 
Härligt väder
 
Plockade med lite, saker från min morfar o Affes mormor, som jag har haft på en hylla.
Alla har sin historia....................
 
Theo hjälper morfar i uterummet, som vi kallar det för. Det är många år sedan, då vi hade trädgårdsmöbler,
här inne. Sen byggde vi om det, till ett vanligt rum.
Han kopplar högtalarna, så vi kan lyssna här ute.
Vi ska streama,  spotify.
 
 
På kvällarna tränar vi inne o på dagarna ute i  trädgården. Det kallas " Nosework " men vi ska inte tävla,
så vi gör på vårt sätt. Jag använder tomma kartonger eller burkar, i en av dessa finns en doft, som han
ska visa mig.  När han
luktar den, sätter han sig ner o visar den burken.
Sen har man olika dofter, i burkarna tex. te i en, kaffe i en,  kaka i en  o den doft han ska markera, i en burk.
Innan han startar, får han lukta på den doft han ska visa mig. Det är jättekul.  Men kolla, här ser han på mig, haha
 
Här har jag börjat med tidsbegränsning, när det gäller att sitta med paddan. Han har sådan fantasi, så
han har inga problem att leka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: